Friday, May 15, 2009

Sipadan

Ni cerita pasal percutian aku ke sipadan april aritu. Hem kesimpula sepanjang percutian ni memang menyeronokkan. Berbaloi sangat sampai aku nak pergi lagi...Wahhhhh, memang seronokkkkkkkkkkk......

Hem aku p sana selama 6 hari keseluruhannya tapi masuk sipadan sekejap jer la, sepanjang dok sana aku stay kat mabul..Mabul ni kampung jer, penduduk sana pun hidup dengan cara kampung la...Hem kalau nak tau lebih lanjut silalah ke sana....

Owh lupa nak bagitau, aku p snorkeling jer...tapi sebab pulau sipadan n pulau2 sekitar dia sangat cantik memang puas hati..siap aku boley pegang sea horse (hippocampus abdominalis)...menarik laaa..tengok penyu depan2 mata, ikan pari n ikan baracuda (macam ni kot ejaan dia...bantai lah)...

Hem pape pun, ni gambar2 yang sempat aku tangkap untuk koleksi...sayangnya aku xde kamera yang boleh amik dalam air so xde la gambar2 pemandangan yang cantik dalam laut tu...




Ni orang bajau laut yang tempat tinggal dia kat atas bot tengah2 laut sana, diorang juz ke darat hanya bila perlu je, misalnya time nak jual ikan n beli makanan jer..



Align Center
Ha kalau nak tau kat sana pun ada ABC gak tapi lain la sikit, diorang parut ABC ni secara tradisional tapi rasa dia memang umppp mabeles.hahaha


Hem sesuai kan diorang ngan gigi jerung ni.hahaha


Antara kedai cenderahati yang ada kat pulau mabul tu



Budak-budak kat sana memang mesra ngan orang luar...Yang paling menariknya diorang akan cakap hello (loghat mat saleh gitu..) untuk sume orang...



Pemandangan masa matahari terbenam sangat cantik kat sini...



Ni Kapalai resort..cantikkkk sangat kat sini


Ni Kapalai Resort jugak, antara tempat menarik untuk snorkeling








No comments:

Post a Comment